HAYATA İYİ BAKARIZ PROJESİ
HAYATA İYİ BAKARIZ
“Hayata İyi Bakarız” ekolojik okuryazarlık projesi
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı ve Hayat Holding iş birliğinde hayata geçen Ekolojik Okuryazarlık Eğitim Projesi, Türkiye genelinde ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencileri ile öğretmen ve velilerin, ekolojik okuryazarlık düzeylerini artırmayı hedefliyor.
Hayata İyi Bakarız Ekolojik Okuryazarlık Projesi, Türkiye geneli ilkokul 3 ve 4 sınıf öğrencileri, öğretmen ve velilerinin, iklim değişikliğine uyumlarını güçlendirme ve ekolojik okuryazarlık kapsamında bilgi ve farkındalıklarını artırma, kaynakların tükenmesini önleme ve korumaya yönelik davranışların geliştirilmesini amaçlıyor.
“Toplumun dönüşümüne hizmet eden, iyiliğin nesilden nesile aktarıldığı uzun vadeli, kalıcı ve sürdürülebilir projelere imza atmak çok önemli. Hayata İyi Bakarız Ekolojik Okuryazarlık Projesi’nin çıkış noktası budur. Yarının dünyası, iklim farkındalığı yüksek bir nesle ihtiyaç duyacaktır. Çocuklara erken yaştan itibaren yapılan her yatırım, sadece çocuğun yaşamını dönüştürmekle kalmayarak, bilinçli kuşakların yaşam sürdüğü refah içinde bir dünya anlamına geliyor.
2022-2023 Eğitim ve Öğretim Yılı’nın 2. Dönemi’nde başlayan
300 okulda, 600 öğretmen, 30.000 öğrenci ile 60.000 veliye ulaşılması hedeflenen projeye okulumuz 3-M, 3-G ve 4-K, 4-S sınıf öğrenci öğretmen ve velilerimizin katılımı ile gerçekleşti. Proje ile ilgili gözlem inceleme amaçlı Dülük baba ve Erikce gezimizi gerçekleştireceğiz.
Hayata İyi Bakarız Ekolojik Okuryazarlık Projesi Eğitim Başlıkları
İklim Değişikliği
Biyoçeşitlilik
Eko-vatandaşlık
Doğal Kaynakların Yönetimi
Proje danışma kurulu tarafından hazırlanan içerikler,
nitelikli eğitim ve fırsat eşitliği ilkeleri gözetilerek,
okullarda birebir uygulanarak,
öğrenci ve öğretmenlere “açık kaynak” olarak sunuluyor
İller, Meteoroloji Genel Müdürlüğü Kuraklık Haritasına göre Türkiye temsili olarak belirlenmiştir.
Kocaeli İzmir Muğla Antalya Giresun Gaziantep Şanlıurfa Mardin Erzurum Malatya
Cuma Türk
Neslihan Hamurcu
Kübra Gayhan
Songül Yılmaz